Monday, April 13, 2009

Weekly Performance : WEEK 30

Sekali minggu yang mengenai the boy name Kropol. Budak Tersang yang berumur 28 tahun ini masih lagi belum berumah tangga , berjaya memboldkan teamnya, Panthers... untuk 2 kali berturut2 dengan point yang agak jauh gak mereka2 yang lain untuk mengejarnya. Bagi aku yang sentiasa mengikuti pergerakan point untuk semua member2 dalam Raub Championship ni, berasa agak terancam gak ngan performance yang ditunjukkan oleh saudara Kropol ni. Bagiku, Faizul aka Kuntum bukan lagi seorang manager yang dapat mengugat kedudukan aku skrang.. hehe (jgn marah a faizul)

Kita boleh lihat, Week 30 menunjukkan peningkatan bagi sesetengah team, dari segi rank. Sebagai contoh, team keteri fc 08/09, yang dimanagerkan oleh en Melan yang berasal dari Perlis. Sudah pun berada di tangga ke-4. Team Ayam Tua, Alex Del Piero, yang sudah berada di luar reban. Tidak kurang juga bagi team yang terus menjunam ke tangga hina reban. Alasan tak pedulik atau tak sempat tuko player bukanlah alasan yang boleh dipertimbangkan atau diterima umum. Pengecut atau tidak, bukanlah ukuran tetapi itulah hakikatnya. Pembakaran akan tetap berlaku walaupun hujan di negeri sendiri (bermadah-madah la plak)

Alang-alang aku rajin plak nak post review ni, aku nak buat sket post-mortem untuk Week 30 nih.

Sini aku listkan player2 yang rugi kalu tak beli, patut boleh beli:
p/s: dalam kurungan adalah harga sebelum

Drogba (7++) - 2 gol + gol kemenangan lagi = 24 point
Arshavin (6++) - 1 gol, memula tak sangka dia boleh bagi banyak point, tapi rezeki, nak buat guana = 22.5 point
Krancjar (8++) - 1 gol freekick = 18.5 point
Torres (14++) - 2 gol+winning goal = 22.5 point

Pastu, player2 yang sebab tamak beli tapi rugi:

Ronaldo (24++) - 1.5 point jek, season yang memain baginya
Adebayor (17++) - ingat boleh a hatrick ke apa = 1 point
Gerrard (20++) - memang dah tau doubtful, ingat boleh main, rupanya tak = 0 point

Aku ingat itu jek, kalu ada masa lagi aku post prediction ek (bila dah duduk atas ni, mesti a prediction aku boleh pakai kan)
huhu~

2 comments:

  1. aku tgh hot skang..hahaha...mengena je...tp week 31 kalo bleh bold lagi ...mmg mantap rr...ARS vs LIV 4-4 ...great game...

    ReplyDelete
  2. bold? boleh ke? hehe, takat point 100++ tu?

    ReplyDelete